zondag 26 augustus 2012

voor de verbouwing

Beloofd is beloofd, ik heb wat foto's gemaakt van mijn huis voor de schilder komt. Niet schrikken van de kleuren over anderhalve week is alles mooi wit.
Zoals jullie zien is de ene kant van de woonkamer momenteel geel met groen, eronder staat de eettafel vol met hobbyspullen. De hobbyspullen zullen niet verdwijnen want ik heb er geen andere plek voor maar de muren worden stralend wit, volgens de verf verpakking.
De soort stof luxaflex die er hangen zijn zwaar verkleurd en die worden er toch afgehaald om te schilderen en die blijven er meteen af. Er is nog niks nieuws gekocht, maar ik hoop in december nog vensterbanken te kunnen laten maken, want die heb ik nu ook niet en dan komt er ook iets nieuws voor de ramen. Ik heb zitten denken om aan de 2 kleine ramen een soort nep-vouwgordijnen te hangen die zo de helft van het raam bedekken. Verder heb ik nog 2 balkondeuren en het is misschien daar een idee om daar hele gordijnen te hangen in verband met de zon in de ochtend. Die schijnt in de zomer vol naar binnen en dat is niet handig als ik dan achter de laptop zit.
De krabpaal die er staat verdwijnt en daar komt een lamp. Ik heb nu vrij weinig licht in huis en vooral met lezen is dat vervelend. Er zit meteen een handig leeslampje aan. De klok wil ik iets anders voor,maar dat heb ik nog niet gevonden, wilde iets vintage-achtigs maar ben nog niet geslaagd.Ach dat komt met de tijd wel.
In 1 van de balkondeuren zit nu geen klink en die kan dus ook nu niet open.Nieuwe klinken liggen er al dus ook die worden vervangen. Tevens gaat de hor-deur weg.
Je ziet het, de andere kant van de woonkamer is roze-oranje met groen en ook die combinatie bevalt me  niet echt meer. Ik woon hier nu 6 jaar en er is in al die jaren niet zoveel aan het huis gedaan. We zijn erachter dat het behang wat hier nu zit het oorspronkelijke bouwbehang is. Dus dat zegt denk ik genoeg.
De boekenkast zal waarschijnlijk iets naar het raam opschuiven en de bank die voor het raam staat ook. Ik wil dan een soort keukenrekje/regaal boven het stopcontact wat je hierboven ziet. Maar ook die staat nog even op de lange-termijn planning.
Het groen boven de keuken word ook wit, en zoals je al ziet heb ik de planken boven de keuken al leeg geruimd want dat is wel zo makkelijk bij het afplakken. Dat kost trouwens nog best veel tijd om alles even tijdelijk een ander plekje te geven. Vooral omdat mijn hele huis maar 44 vierkante meter is, en alles aangepakt wordt.
Begin van de week zag de gang er nog zo uit, al was de kapstok wel een stuk voller. Maar ook die heb ik al leeg geruimd, ja mijn tas hangt er nog maar die heb ik ook gewoon iedere dag nodig.
De gang is ondertussen ontdaan van behang en ziet er nu zo uit.

De tas hangt er nog steeds en er is al 1 kattenkrabpaal van de muur gekomen met het verwijderen van het behang. De gang zal het moeilijkst zijn om op te knappen, er zitten vrij veel gaten in de gipsplaten rechts en ook bij de krabpalen zaten wat gaten. De houten luxaflex gaan er wederom af en er komt plak plastic op het glas. Niet echt mijn keus,maar het is kiezen tussen licht en plastic of donker en hout. Heb er aan zitten denken om de luxaflex te verven, maar als hij weg is, geeft het zoveel meer licht. Ik zit wel ontzettend aan de doorloop en aangezien ik niet in de volle loop wil zitten toch een beetje afscherming van het plastic.
Het is een enorm lange post geworden, maar ik hoop dat jullie het toch leuk vonden. Binnenkort dus de after-foto's als het allemaal klaar is. De slaapkamer heb ik geen foto's van gemaakt, want ook daar zit gewoon bouwbehang.

Ik wil jullie wel nog even laten zien wat ik kreeg van Anouk van scrapkaart challenge. Ik had een kaartje opgestuurd voor de Gelderhorst en omdat ik een van de 10 eerste was, viel er van de week een envelop in de bus met dit.

Mooie dauw parels in hele leuke kleurtjes.Ze zijn vanaf deze week te koop in de webwinkel. Anouk bedankt.

Zo ik ga eens de laatste dingen opruimen en genieten van het laatste stukje weekend.
Liefs Sabine





 

 

2 opmerkingen:

  1. Ben reuze benieuwd naar je foto's als je huisje is opgeknapt. Het ziet er nu ook leuk uit, het kan alleen maar beter worden! Groetjes, Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook héél benieuwd hoe het wordt Sabine ,je gunt ons wel een kijkje in je huisje.Wat leuk dat je wat dewdrops hebt gewonnen altijd leuk toch
    Lieve groetjes Corrie en veel succes met alles

    BeantwoordenVerwijderen